شیدایی به سبک ایرانی

راهکارهای نوین روانشناسی رابطه در همسریابی و همسرگزینی و استفاده درست از سایت همسریابی شیدایی برای ازدواج دائم و موقت

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

ملت گناهکارند چون به نظام بدهکارند!

 

۱.در ادبیات فلسفی از دو شیوه برخورد در صحنه روبرو شدن با مرگ یک جامعه و انسان های آن سخن گفته می شود.پاسخ اول پاسخ آدورنو است که می گوید پس از دیدن صحنه هایی مانند آشویتس یا همان نمایش کشتن یهودیان دیگر نمی توان اندیشید و سخن گفت.به عبارت دیگر آدورنو معتقد بود زندگی بعد از قتل عام وحشتناک آشویتس زندگی اندیشه ناپذیر است. پاسخ دوم پاسخ ژولیا کریستوا و بیونگ چول هان است.کریستوا میگفت پل سلان بر خلاف آنچه آدرنو میگفت سکوت نکرد و شروع به سرودن شعر کرد،اما شعرهایی که انباشته از پوچی و نهیلیسم بود.چول هان به زبانی امروزی تری می گوید مردم تحت رژیم های نئولیبرال بی اعتنا به مردم(همچون وضعیت ایران امروز ما)، پرخاشگریشان را به سمت خودشان وارونه می کنند.به زبان چول هان این خودپرخاشگری یعنی استثمارشدگان آنقدر که به افسردگی تمایل دارند به "انقلاب" مایل نیستند.
۲.چهل سال است که ما با دو کلید واژه روبرو هستیم:نظام سیاسی انقلابی و مردم در صحنه.حاصل این وضعیت اکنون جامعه ای است که بنا با گزارش دولتش دارای شصت میلیون جمعیت نیازمند به کمک رسانی است.البته این دولت هزینه این کمک رسانی را می خواهد از جیب همین مردم بردارد و دوباره اگر دروغ نگوید به جیب این مردم بازگرداند.این به آن معناست که مردم ما گناهکارند.آنها یک گناه بزرگ در این سالها مرتکب شده اند و آن این است که مردم به نظام بدهکارند.مردم ما بدلیل استفاده از آب و برق و بنزین ارزان در این سالها بدهکارند و باید بدهی بزرگ خود را پرداخت کنند.این بدهی بزرگ به زبان چول هان دست و پای نظام سیاسی را بسته است.مردم همیشه در صحنه باید بدهی خود به نظام انقلابی را بپردازند.
۳.شاید مردم کمی عصبانی شوند،اما آنها خیلی زود به دنیای درون خود پناه می برند و هم در قالب شعر و هم در قالب شعار خود را در افسردگی و پوچی و خودپرخاشگری غرق می کنند.این ویژگی نظام انقلابی است که چون خودش انقلابی است و سیاست را ملک طلق خودش می داند،مردمانش را به افرادی درون ریز و خود بیمار پندار و خود ناتوان پندار تبدیل می کند و آن ها را به سمت گفتگوی درونی با خود و شاعر شدن سوق می دهد.
۴.پل سلان درست سه سال پس از آنکه قصد کشتن همسرش را داشت،در ۴۹ سالگی خود را از بالای پل به پایین پرتاب کرد و از این دنیا رفت.

 

منبع :رخداد تازه(مصطفی مهرآیین)

ادامه مطلب...
۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۱:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

چرا من بدبخت عالمم؟

چرا من بدبخت عالمم؟

 شاید همه ما در برهه‌ای از زندگی‌مان سؤال«آخر چرا من اینقدر بدبختم» را از خودمان پرسیده باشیم. معمولاً در کشور ما افراد برای ریشه یابی بدبختی های خود به سراغ نهادهای رسمی می‌روند و آنرا به این نهادها منتسب می کنند. ولی آیا ایرانیان اشتباه می‌کنند وقتی‌که همه تقصیرها را به گردن نهادهای حاکم می‌اندازند و کاسه کوزه‌ها را بر سر آن‌ها می‌شکنند؟

 در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته وضعیت به‌گونه‌ای سامان می‌یابد که افراد به این نتیجه دست یابند که نظام اجتماعی شان مبتنی بر شایسته‌سالاری است و هرکسی که تلاش کند و شایستگی داشته باشد می‌تواند به موفقیت دست یابد. درواقع فرصت‌های پیشرفت به روی کسانی که تلاش کنند باز می‌شود و مسئله اصلی، شایستگی، انتخاب درست، اراده و تلاش است. ازاین‌رو کسی که موفق نمی‌شود تصمیمات اشتباه خود را بررسی می‌کند و عموماً خود، و نه نظام حاکم را به چالش می‌کشد. در این مثال، نگاه روان‌شناختی بر ریشه‌یابی منبع محرومیت غلبه دارد و فرد در بررسی علل ناکامی‌ها، یقه خودش را می گیرد.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357، نهادهای حاکم تمامی تلاش خود را بکار گرفتند تا انسان جدیدی تولید کنند. انسانی که ازنظر جهان‌بینی، رفتار و کردار دارای استانداردهایی باشد که به‌تدریج آنها داشتند تعریف میکردند. تصور بر آن بود که تولید انسان جدید نیازمند آن است تا نهادهای رسمی در همه امور، از جزئی تا کلی، دخالت کنند؛ مانند سرآشپزی که دلواپس شام است و هر دقیقه تمامی جزئیات رفتارهای خدمه‌اش را کنترل می‌کند. جامعه به‌مانند خط تولیدی تصور می‌شد که باید تمام مراحل آن را به‌دقت کنترل کرد تا مبادا محصول نهایی نقص داشته باشد. لذا هر ناظری به‌آسانی متوجه حضور سایه سنگین نظارت بر همه امور کشور ازجمله موسیقی، رسانه، مدرسه، ورزش، کتاب، لباس، غذا، عروسی، صنعت و بازار می‌شد. هرچند این روند در طول سال‌های گذشته فراز و نشیب زیادی داشته است ولی درمجموع، نظارت و دخالت نهادهای حاکم همچنان وجود دارد و تفاوت؛ تنها در شیوه ِاعمال (نرم یا خشن) و میزان آن (چقدر) بوده است.

البته در طول این چند دهه، اتفاقات دیگری هم رخ داد. برای مثال در برهه‌هایی تلاش شد تا این ذهنیت به جامعه القاء شود که محرومیت یا بدبختی وجود ندارد. می‌گفتند به وضعیت کشورهای همسایه نگاهی بیندازید و خودتان را با آن‌ها مقایسه کنید. شما بسیار هم خوشبخت هستید. در برهه‌هایی هم تلاش شد تا این ذهنیت در جامعه اشاعه یابد که منبع محرومیت‌ها؛ دشمن خارجی است. اوست که نمی‌گذارد ما از محرومیت خارج شویم. ولی این توجیهات موفق نشد. ایرانیان همچنان منبع محرومیت خود را نه دشمن، بلکه ناکارآمدی نهادهای مسئول می‌دانند. در سال های اخیر اما، تلاش می شود تا(همانند کشورهای توسعه یافته) نگاه روان شناختی نیز گسترش یابد. وضعیت به گونه ای پیش رود که علیرغم دخالت نهادهای رسمی درهمه شئون زندگی مردم(بر خلاف کشورهای توسعه یافته)، «فردِ بدبخت» فقط خودش را سرزنش کند و نه ناکارامدی نهادهای رسمی را.

ادامه در ادامه مطلب 

ادامه مطلب...
۲۲ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

بررسی فعالیت و کارکرد اجمالی سایت حافظون

سایت همسریابی حافظون

سلام امروز می خواهیم که سایت همسریابی حافظون رو بررسی کنیم یکی از سایتهایی که همزمان با سایت شیدایی افتتاح شده و توانسته است که کاربران زیادی رو به خودش جلب کنه سایت حافظ من فقط در زمینه ازدواج موقت فعالیت دارد و یکی از سایت قدیمی کشور هست و توانسته کاربران زیادی را به خودش جلب کند آدرس سایت حافظون به نشانی حافظون دات نت می باشد صفحه اصلی این سایت ورود به سایت ثبت نام رایگان و امکان دانلود اپلیکیشن حافظون از گوگل پلی و دانلود مستقیم نسخه اندروید هست همچنین حافظ دارای ربات همسریابی تلگرام و کانال ازدواج موقت تلگرام است همان طور که اشاره کردیم همسریابی حافظون فقط در زمینه ازدواج موقت فعالیت دارد .

سایت حافظون خواهم شد اما قبل از ثبت نام کردیم ثبت نام آن به صراحت از طریقه ایمیل و تعدادی از فرم هایی که در سایت قرار دارد می‌توانیم این کار را انجام بدهیم که تعداد فیلم ها هستش که باید اونا رو کنیم و وارد سایت بشه ورود با نام کاربری و کلمه عبور و درج ایمیل خود را وارد می کنیم رمز خودمان را می‌کنیم به طوری که برای ورود به سایت نیاز هست وارد سایت می شیم پس از ورود به سایت در ساخت سر سایت حافظون بخش پروفایل یا نمایه قابل مشاهده است در منوی بالای سایت آویزون دکمه های جستجو پیام ها ابزارها تنظیمات پشتیبانی تلگرام سایت و خرید اشتراک ویژه قرار دارد برای خرید اشتراک ویژه باید بر روی خرید اشتراک اشتراک ویژه کلیک کنید قیمت هایی که در سایت حافظون برای بسته‌های اشتراک ویژه قرار داده شده است به صورت عضویت ویژه ۱۲ ماهه ۳۸۳ ۱۹۰۰ تومان با ۶۰% تخفیف عضویت ویژه ۶ ماه با ۲۳۹ هزار و ۹۰۰ تومن ۵۰% تخفیف عضویت ویژه سه ماهه ۱۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان با ۴۰ درصد تخفیف به عضویت ویژه یک ماه با ۷۹ هزار و ۹۰۰ تومان قرار دارد و همچنین می توانید به عضوی خریداری نکرده و خرید پیامک را داشته باشید پیامک‌ها به صورت هزارتایی ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان با ۸۵% تخفیف ته پیامکی ۵۰۰ تایی با ۷۵% تخفیف ۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان بسته پیامک ایستایی با ۵۰ درصد تخفیف ۱۹۹۰۰ تومان و سلامت ۵۰ تایی با ۴۰ درصد تخفیف ۱۱۹۰۰ تومان بسته پیامک ۳۰ تا ۳۳ درصد تخفیف ۷۹۰۰ تومان و ۳ پیامکی ده تایی ۳۹۰۰ تومان در سایت قرار دارد قیمت‌های اشتراک ویژه در حافظه آن بسیار بالاست قیمت‌های خیلی بالایی هست و همچنین امکاناتی که برای اعضای ویژه قرار داده شده است امکان تشکیل پروفایل مشاهده ۵ بازی کنندگان پروفایل خود مشاهده ۲۴ بازدیدکنندگان پروفایل خود افزودن ۵ پروفایل به لیست به لیست علاقه مندی ها افزودن ۴۰ پروفایل به لیست علاقه مندی ها آگاهی از دریافت پیام جدید از طریق این نمایش اطلاعات تماس خود با اعضای ویژه مشاهده اطلاعات تماس اعضای ویژه ایجاد آلبوم عکس ارسال پیام علاقمندی ارسال پیام شخصی با متن دلخواه نمایش اطلاعات تماس خود به همه اعضا مشاهده اطلاعات تماس همه اعضا آشنایی انحصاری با فرد متقابل سامانه گوش به زنگ جستجوی پیشرفته نمایش زنده ورود کاربران آنلاین در سایت گفتگوی آنلاین خرید بسته پیامکی و انتخاب کاور برای پروفایل می باشد .

سایت شیدایی برترین سایت همسریابی کشور در لیست اول قرار دارد.

با کلیک بر روی گزینه جستجو وارد بخش جستجو می شویم تعداد کاربرانی که در سایت حافظون هستند البته در بخش مردان بالای ۲۰ ۵۰۰ هزار نفر به نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر شاید کاربرد داشته باشند در بخش جستجو جستجو فیلتر های ذخیره شده کاربران آنلاین با آگهی های همسریابی دیده می‌شود همچنین شرایط را برای محدود کردن شرایط جستجو در سمت راست بخش جستجوی سایت حافظون می‌بینیم به بخش ابزارها می رویم ابزارها شامل بازدیدکنندگان من علاقه مندی های من لیست سیاه من متخلفین مرتبط با من انتقال موجودی نباشد تنظیمات بخش تنظیمات می‌رویم تایید شماره تلفن خرید شماره تلفن در سایت آمازون  صد در صد نیست می‌توانید بدون تایید کار کنید ولی برای جستجو حتما باید خرید داشته باشید یا شماره تلفن همراه خودتون رو به روز رسانی کنید.

پشتیبانی بهترین سایت همسریابی شیدایی با تماس تلفنی 

بخش پشتیبانی پشتیبانی پرسش های متداول درخواست پشتیبانی و دما تماس با ما می باشد همچنین همانطور که قبلاً گفتیم حافظان دارای ربات همسریابی تلگرام کانال تلگرام میباشد که میتوانید با کلیک بر روی اون کانال تلگرامی حافظه رفته و از امکانات آن استفاده کنید همچنین میتوانید برنامه مخصوص موبایل اندروید آن را دانلود کنید از گوگل پلی و همینطور لینک مستقیم دانلود از بخش قوانین سایت حافظون باشد که نحوه استفاده از خدمات سایت تخلفات کاربر سلب مسئولیت حریم خصوصی و تمرین تغییرات قوانین در این بخش گنجانده شده است بخشی ازدواج ها هست از قامت هایی که در سایت صورت می گیرد البته چون این بخش همچون سایت حافظون  بخش موقت فعالیت دارد این صفحه امکان اینکه واقعی باشد کمی دور از ذهن است که ازدواج های موقت هم به صورت ساعتی روزانه و ماهانه قرار دارد بخش پیام‌ها که کلیک می کنیم نیازی برای کاربر نشان داده می شود برای فعالیت در برنامه لازم است که احراز هویت شاید اگر مایل به احراز هویت نیستید می توانید با خرید اشتراک ویژه اجازه فعالیت پیدا کنید احراز هویت خرید اشتراک ویژه بخش پروفایل من اطلاعات حساب کاربری ویرایش پروفایل مشاهده پروفایل احراز هویت و ثبت ازدواج در سایت نشان داده می شود همچنین مقدار موجودی اخطارها و نحوه احراز هویت نیز به شما نمایش داده می شود.

ادامه مطلب...
۱۸ آبان ۹۸ ، ۱۹:۴۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
شیدایی

همسریابی در شیدایی راه ها و اصول همسریابی

همسریابی در شیدایی از موضوعات مورد علاقه جوانان می‌باشد که می تواند تاثیر به سزایی بر مسیر سرنوشت افراد بگذارد. افراد دوست دارند بدانند از چه طریقی می‌توانند همسر آینده شان را در شیدایی انتخاب کنند و چطور این کار را به شیوه خوبی انجام دهند و اقدام کنند. به همین منظور در مقاله حاضر به بررسی اصول و راه‌های همسریابی خواهیم پرداخت.

همسریابی در شیدایی و ازدواج یکی از مهم ترین و پررنگ ترین مسائل زندگی هر فرد است. در سال های قبل با معرفی خانواده ها ازدواج به شکلی سنتی اتفاق می افتاد و اغلب زندگی خوبی داشتند. اما امروزه با آگاهی بیشتر و افزایش سطح رشد فکری، افراد صرفا به معرفی و ازدواج های سنتی اتکا نمی کنند و ممکن است از راه های دیگری نیز برای همسریابی شیدایی و پیداکردن همسر در شیدایی موردپسند خود اقدام کنند. در بعضی جوامع هنوز فرهنگ همسریابی به خوبی جا نیافتاده است و هنوز برخی افراد فکر می‌کنند اگر پسر یا دختر برای پیداکردن همسر مورد علاقه اش شخصا اقدام کند دچار اشتباه شده و شخصیت خودش را زیر سوال برده است. در صورتی که اصلا چنین چیزی حقیقت ندارد. هر شخص حق این را دارد که به دنبال فردی با ویژگی های مورد پسندش باشد تا او را به عنوان همسر انتخاب کند.

اصول همسریابی و سایت همسریابی شیدایی

1-احساسات طرف مقابلتان را به بازی نگیرید. به او بگویید قصد آشنایی بیشتر با او و خانواده اش را دارید و اگر همه چیز خوب پیش برود و از هم خوشتان بیاید برنامه تان ازدواج است. .

.2-خودتان باشید. سعی نکنید فیلم بازی کنید و با زدن ماسک فرد محبوبتان را به خودتان جذب کنید. این کار هم اثر بیشتری دارد و هم از اتفاقات ناخوشایند بعدی جلوگیری می کند.

3-اگر وارد رابطه ای می شوید که قصدتان آشنایی قبل از ازدواج و همسرگزینی است، احساسات و هیجانات خود را کنار بگذارید و سعی کنید مسائل مهم تان را مطرح کنید و طرف مقابل تان را خوب بشناسید سپس اگر سوال یا ابهامی در ذهن دارید حتما از او بپرسید.

4-قبل از اینکه وارد رابطه شوید و یا بخواهید همسرگزینی کنید، معیارها و ملاک های مورد نظرتان را دقیق بدانید و بر اساس آن افراد را انتخاب کنید.

هرگز سعی نکنید اول وارد رابطه شوید و بعد معیارهایتان را تعیین کنید. با این کار شما تحت تاثیر احساس خود هستید نه عقل و منطق.

5- می‌توانید از کتاب‌های مرتبط در این زمینه و یا یک روانشناس متخصص، برای همسریابی کمک بگیرید تا بتوانید مسیر درستی را در پیش بگیرید.

6-برای همسریابی در شیدایی رفتار خارج از عرف انجام ندهید و سعی کنید رفتار سنجیده ای داشته باشید. این فکرغلط را کنار بگذارید که متفاوت بودن جذابیت زیادی دارد!

7-با وقار و با متانت باشید و شأن انسانی خود را حفظ کنید.

به طرف مقابل تان احترام بگذارید و با چشم باز، از راه‌های مختلف برای همسریابی در سایت شیدایی اقدام کنید.

راه‌های همسریابی به طور کلی 5 راه عملی برای همسریابی شیدایی و همسرگزینی شیدایی وجود دارد.

1-مراجعه به مراکز مشاوره و ازدواج شما می توانید به مراکز ازدواج مراجعه کنید. این مراکز با هدف آشنا کردن دو نفر با علائق، سلائق و ویژگی های مشترک تاسیس شده اند و برای پیوند زدن این افراد به هم تلاش می کنند و در این مراکز می توانید گزینه های مناسبی برای ازدواج پیدا کنید و با آن ها آشنا شوید. البته این مراکز به تعداد محدود و مطابق با فرهنگ بومی و قومی هر شهر یا کشور فعالیت می کنند. نکته مثبت در این مراکز، وجود کارشناسان دلسوز و آگاهی است که می توانند شما را به درستی راهنمایی کنند.

2-کمک گرفتن از فامیل، دوستان و آشنایان شایع ترین ورایج ترین روش در فرهنگ کشور ما، وساطت دوستان و آشنایان است. آن ها با شناختی که از عقاید، ارزش ها و افکاری که از دو خانواده دارند، آنها را به هم معرفی کرده و در همسرگزینی و همسریابی جوانان کمک می کنند. این روش ساده ترین روشی است که می توانید استفاده کنید. البته باید توجه کنید که تحقیق درباره خانواده ها و آشنایی بیشتر دو خانواده با هم را نباید فراموش کنید.نکته مثبت این روش این است که معرف، آشنایی نسبی با طرفین دارد. می توانید در این راه از معرف در سایت شیدایی برای تحقیقات بیشتر کمک بخواهید.

3-روش مستقیم (برقراری رابطه بین دختر و پسر) این روش به طور معمول در جوامع کوچکتر مثل دانشگاه ها و محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوانان سعی در برقراری یک رابطه بین خودشان و فرد مورد پسندشان دارند و رابطه را به قصد آشنایی شروع می کنند تا اگر همه چیز خوب پیش رفت، موضوع را جدی مطرح کنند و به صورت رسمی رابطه شان را ادامه بدهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

4-سایت های همسریابی (همسریابی اینترنتی) متاسفانه سایت های همسریابی به خاطر رفت و آمد افراد نالایق روش مناسبی برای افرادی که قصد جدی دارند، شناخته نشده است. البته برخی از افراد با قصد جدی برای همسریابی وارد سایت شده و در آن فعالیت می کنند. اگر دوست دارید می توانید رابطه تان را در فضای واقعی شروع کنید و بعد از انجام تحقیقات موضوع ازدواج را مطرح کنید.

5-خواستگاری زن از مرد با اینکه در برخی جوامع خواستگاری دختر از پسر، جلوه جالبی ندارد اما در کل کار ناپسند و نادرستی نیست و از لحاظ شرعی و اخلاقی مشکلی ندارد. اگر دختر جوانی هستید که به مرد مورد پسندتان دل بسته اید بهتر است فرهنگ جامعه ای که در آن زندگی می کنید، فرهنگ خانوادگی خود و فرهنگ خانوادگی طرف مقابل تان را در نظر بگیرید و پس از آن اقدام کنید. سوالات متداول -برای همسریابی باید چه ویژگی های اخلاقی را در نظر بگیریم؟ میل به پیشرفت و ترقی، نگاه به آینده، صداقت، ابراز احساسات و عواطف، بلوغ فکری، احساس مسئولیت و نگرش به زندگی در افراد را بررسی کنید و با در نظر گرفتن این موارد همسرگزینی مناسبی داشته باشید. -سایت های همسریابی قابل اعتماد هستند؟ قطعا افرادی نیز هستند که با قصد همسریابی و صادقانه در سایت های همسریابی عضو می شوند. می توانید در سایت های همسریابی تحت نظارت و معتبر داخلی عضو شوید. البته فراموش نکنید که درباره سایت و اعتبار آن حتما تحقیق کنید.

ادامه مطلب...
۱۶ آبان ۹۸ ، ۱۸:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

چرا انقلابیون سال 57 را « انقلابیون کثیف » می نامند؟؟

۱.این انقلابیون سال ۵۷ را امروز می توان به آسانی" انقلابیون کثیف" نامید،خواه اصلاح طلب باشند،خواه اصول گرا.

۲.عابد الجابری در شاهکار خود "عقل سیاسی اسلام" می نویسد اگر اعمال و سخنان سیاسی پیامبر بر مبنای سه عنصر خدا-قبیله- غنیمت بوده است،حکومت خلفای سه گانه بر مبنای همین سه عنصر اما با ترتیب قبیله-غنیمت- خدا می باشد.به باور جابری بلافاصله پس از مرگ پیامبر مفهوم خدا از عقلانیت سیاسی مسلمانان کنار رفت و قبیله و غنیمت در کانون اندیشه و تصمیمات سیاسی مسلمانان جای گرفت.

۳.انقلاب ایران نمونه ای از این ماجراست.همه آنچه ظاهرا بر مبنای خدا می گذشت پس از انقلاب بر مبنای غنیمت و قبیله تعریف شد.اگر امروز میبینیم فساد همه جای سیستم جمهوری اسلامی را فرا گرفته است به آن دلیل است که مبنای عقلانیت سیاسی حاکم بر جمهوری اسلامی چیزی جز تقسیم غنایم بر مبنای قبیله خودی نبوده است.

۴.فسادی که امروز از آن سخن گفته می شود چیزی جز نتیجه فرآیند تقسیم غنایم در سال های پس از انقلاب نیست.این نظم کماکان بر جای خود باقی خواهد ماند اگرچه ممکن است در ظاهر با چند نمونه از دریافت کنندگان غنایم برخورد شود.

۵.ژیژک معتقد بود در دوره حاضر ما با نسل جدیدی از افراد سرمایه دار روبروییم که می توان آنها را سرمایه داران سوسیالیست نامید،کسانی چون بیل گیتس که هم ثروت جامعه غرب را در چنگ خود دارند و هم خیریه های بزرگ راه انداخته اند تا ثروت خود را تطهیر کنند.به انقلابیون سال ۵۷ انقلابیون کثیف می گویم چون هم بار غنایم دریافتی خود را بسته اند و هم به نظام موجود فحاشی می کنند و خود را منتقد سیستم می دانند.این پدیده بویژه در میان سیاسیون اصلاح طلب و دانشگاهیان ظاهرا منتقد به بهترین شکل دیده می شود.افرادی در این جمع دیده می شوند که حقوق های ماهانه بیش از پنجاه میلیون دریافت می کنند اما در خفا به نظام جمهوری اسلامی و رهبر آن فحاشی می کنند وبا فرو رفتن در ژست دروغین روشنفکر و منتقد کل مجموعه جمهوری اسلامی را فاسد و رفتنی می دانند.این گروه هم از غنایم جمهوری اسلامی بهره مند می شوند و هم از پرستیژ منتقد بودن.

۶.بخشی از جمعیت این جامعه،بویژه قشر کارگر و فرودست،را باید شهیدان واقعی کربلای جمهوری اسلامی دانست.حسین این دوران مردم فرودستی هستند که باید قربانی غنیمت طلبی اصلاح طلبان و اصولگرایان موجود در سیستم جمهوری اسلامی شوند.

منبع: رخداد تازه(مصطفی مهرآیین)

بهترین سایت همسریابی را از طریق جستجو در گوگل بیابید ... شیدایی

 

۱۱ آبان ۹۸ ، ۱۸:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

من در سفر/ سفر در من

مهم ترین ویژگی سفر، دور شدن و «گریز» از زندگی روزمره است. فرار از عقلانیت حاکم بر شهر که قاعده تداوم حیات در آن است. آدمها وقتی به سفر می روند خوشحال اند. احساس می کنند بر روی ابرها نشسته اند. گاهی اوقات احساس بی وزنی مفرط به سراغشان می آید به ویژه وقتی که در جاده، ماشین با برآمدگی ملایمی مواجه شده، به سرعت بالا می رود و دوباره چرخ های آن به آرامی بر روی آسفالت می نشیند. در سفر، آدمها خود را از نظمی که زندگی روزمره دچار آن است رها می کنند. عجیب نیست که وقتی به ماشین هایی خیره می شویم که در حال ترک تهران اند اولین سوالی  که به ذهنمان می آید آن است که این جمعیت از چه چیز می گریزد؟ آنان به گونه ای خود را از شهر دور می کنند که انگار قرار نیست دوباره به آن بازگردند. گریز از آنچه هست مهم ترین ویژگی سفر است. در سفر، مسافران بیشتر به مقصد فکر می کنند تا مبدأ. در سفر حسی از یافتن را تجربه می کنند که گمگشته آدمها در دنیای امروز است و جالب آنکه این حس حتی در مکان هایی که بارها به آنجا سفر کرده اند هم همراه آنان است. البته آنچه گفتم برای همه آدم ها صادق نیست.

بسیاری از آدمها این روزها مدام از لحظه های سفر عکس می گیرند. ساعت به ساعت عکس و عکس و عکس پشت سر هم. صفحه اینستاگرام مملو از عکس های سفر می شود. جاده، دشت، بشقابها، پاها در کف رودخانه، در آغوش گرفتن هوا،. در تمامی این عکس ها سفر در حاشیه و کانون سفر خود مسافر است. جهان به گرد مسافر می چرخد! در سفر، معمولا آدم ها گم می شوند ولی در سفرهای امروزی آنان مدام پیدا می شوند. آنان هر لحظه با عکس هایشان در دسترس و به راحتی یافتنی اند! ولی حتی اگر گم هم می شوند عکس گم شدنشان را در اینستاگرام منتشر می کنند! 

این حجم از انتشار عکس را باید به عنوان ویژگی زندگی امروز پذیرفت و آنرا نشانه چیزی ندانست یا آنکه نه، باید گفت این عکس ها نشانه است؟ آدم های امروزی دیگر با سفرهای دو، سه یا چهار نفرۀ خانوادگی ارضاء نمی شوند. دلشان جمعیت می خواهد. دوست دارند دور و برشان شلوغ باشد ولی نیست. نه، این هم نیست. دوست دارند مدام بر روی صحنه باشند. صحنه ای که دیگران به آنان نگاه کنند و با لایک تأییدشان کنند. ولی نکته آن است که اگر ایدۀ « زندگی به مثابه صحنه » را انتخاب کرده ایم دیگر چه فرقی می کند که در سفر باشیم یا در خانه. ما فقط برای عکس هایمان به پس زمینه نیاز داریم. همین.

قطعا مسافری که روزی چندین عکس از طریق اینستاگرام منتشر می کند حداقل سه ساعت برای عکاسی وقت صرف کرده است. خواندن کامنت های دوستان و «مرسی عزیزم یا چشات خوشکل می بینه» نوشتن را هم به این زمان اضافه کنید. در این وضعیت معنای تجربه سفر چیست؟ کدام مکاشفه، سیر و سفر، گریز از زندگی روزمره رخ داده است؟ آیا عکس گرفتن و چک کردن کامنت های دوستان، خود جزوی از همان زندگی روزمره ای نیست که مسافر قصد گریز از آنرا داشته است؟ در برخی از کشورها حرکت هایی آغاز شده است که در آنها تلاش می کنند تا حرص و ولع برای عکس گرفتن و انتشار آنرا کم کنند. خویشتن شناسی در سفر با چنین کنترلی معنا می شود. سفری بدون توجه به خویشن در عکس، گم شدن کامل در دل جاده، خود را به جاده و مسیر سپردن. 

متأسفانه این روزها تعریف کردن سفر هم از معنا تهی شده است. ما قبل از آنکه به خانه برسیم و دوستانمان را ببینیم سفرمان را برای دیگران تعریف کرده ایم. به همین دلیل آدم ها دیگر کمتر درباره سفرهایشان با هم حرف می زنند. چون حرف ها قبلا با عکس زده شده است، عکس هایی که کانون آنها خود مسافر و نه سفر است. ما قبل از رسیدن به خانه چمدان سفر را باز کرده ایم! 

کم نیستند آدم هایی که برگشتن از سفر را بیشتر از رفتن به سفر دوست دارند. خانه برای آنان امن ترین نقطه جهان است و سفر به معنای آوارگی و جستجوی مقصد است. در مقابل، خانه به معنای رسیدن و ماندن است و اینان نه جستجو، که ماندن را دوست دارند. «هیچ جا خانه آدم نمی شود». 

برخی در سفر می فهمند که چه چیزهایی را از دست داده اند. سفر، نداشته هایشان را به یادشان می آورد. کم نیستند آدم هایی که وقتی به طبیعت می روند تصمیم می گیرند که در ادامه زندگی شان هر هفته به دل طبیعت بزنند. همچنین برخی در سفر می فهمند که چه چیزهایی دارند که قدرش را نمی دانند. در سفر دلشان برای خانه و بالش شان تنگ می شود. 
▪️نوشته: فردین علیخواه|جامعه شناس

۱۱ آبان ۹۸ ، ۱۷:۲۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

مسأله جعبه خالی و اصحاب جعبه

✅ یک جعبه خالی را در خانه‌ یا روی میزتان تصور کنید. فرض کنید کالایی خریده‌اید، خودش را مصرف کرده‌اید اما جعبه مقوایی محکم و خوبی دارد و دل‌تان نمی‌آید آن‌را دور بیندازید. شما وسوسه می‌شوید وسایلی را داخل آن قرار دهید و جعبه را حفظ کنید.

✅ وسایل را که داخل جعبه گذاشتید، شأن و هویت پیدا می‌کند و به خودتان می‌قبولانید که وجودش لازم است. شما بدون جعبه هم زندگی می‌کردید ولی حالا جعبه هست و جای شما را گاه تنگ می‌کند. 

✅ نظام‌های سیاسی، اداری و حکمرانی هم با «مسأله جعبه خالی» دست به گریبان هستند. آن‌ها زمانی برای کاری، یک کارگروه، دفتر یا معاونت و اداره تشکیل داده‌اند. عین آدمی که کالایی را سفارش داده و دریافت کرده باشد. این تشکیلات مثل جعبه‌ای (به قول اداری‌ها، باکس) در ساختار اداری جا می‌گیرند.
کارشان که تمام می‌شود (کالا که مصرف می‌شود)، جعبه خالی باقی می‌ماند.

✅ منافعی به این جعبه‌ها گره می‌خورند (عین علاقه شما به جعبه‌تان). جعبه را نگه می‌دارند و برای آن‌که شأن و هویت پیدا کند، «اصحاب جعبه» - افراد داخل جعبه یا کسانی که از جعبه نفع می‌برند - کار تراشیدن برای جعبه‌شان را شروع می‌کنند. 

✅ اصحاب جعبه گرفتن بودجه، وضع قوانین، گرفتن اختیارات نظارتی و شاید مهم‌تر از همه «مسأله‌سازی برای جعبه» را آغاز می‌کنند. هر جعبه در ساختار نظام سیاسی و اداری باید مسئول رسیدگی به مسأله‌ای باشد و اگر مسأله‌ای در واقعیت نیست، باید آن‌را ساخت. اول مسأله‌ای بود و برای حل آن جعبه ساختند، مسأله پایان یافت اما جعبه باقی ماند تا مسأله بسازد و به حیات خود ادامه دهد. 

✅ موجودات زنده در فرایند تکاملی از طریق تطبیق با شرایط، اندام‌های اضافی و بی‌کارکرد خود را حذف کرده‌اند (جعبه‌های اضافی را دور ریخته‌اند.)

✅ نظام‌های سیاسی و اداری هم با معضل بزرگ حذف کردن جعبه‌های اضافی مواجه هستند. نگه داشتن جعبه‌های اضافی، ظرفیت تطبیق با شرایط جدید، چابکی و الزامات حکمرانی نوآورانه را به شدت کاهش می‌دهد. 

✅ یک راه برای بهبود این است که بیندیشید چند جعبه اضافی در ساختار سازمانی‌تان وجود دارد، هر جعبه چقدر منابع هدر می‌دهد، اصحاب جعبه چه کسانی هستند، چه منافعی دارند و چگونه برای دیگران دردسر درست می‌کنند. جعبه‌های اضافی را که حذف کنید، جا برای جعبه‌های ضروری باز می‌شود. 

منبع: محمد فاضلی

۱۱ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

چرا بازخوانی انقلاب ایران مهم است؛هنر وارونه حرکت کردن

چرا بازخوانی انقلاب ایران مهم است؛هنر وارونه حرکت کردن

۱.منصور معدل در مقاله برجسته خود با عنوان "ایدئولوژی به مثابه گفتمان اپیزودیک:مورد انقلاب ایران" معتقد است در روزهای نخست پس از انقلاب با وجود سه رویکرد در خصوص نظم جامعه پساانقلابی روبرو هستیم: رویکرد مهدی بازرگان و بنی صدر که خواهان یک دموکراسی پارلمانی تحت هدایت ارزش های اخلاقی اسلام بودند،رویکرد مجاهدین که در پی ایجاد گونه ای سوسیالیسم اسلامی بودند و بالاخره رویکرد آیت الله خمینی و روحانیون حامی او که در پی تاسیس حکومت ولایت فقیه بودند.
۲.به باور معدل،آیت الله خمینی و روحانیون حامی او سرنگونی شاه را فقط نخستین مرحله از انقلاب می دانستند.به باور آنها لازم بود روند چندین دهه سکولاریزاسیون جامعه متوقف و باطل شود و جامعه جهت عکس آن را دنبال کند.به باور آنها هر گونه ایدئولوژی دیگر غیر از اسلام وابسته به شرق و غرب است و جایی در میان مردم مسلمان ندارند.روحانیون حامی آیت الله خمینی معتقد بودند جامعه نیازمند سازماندهی مجدد و تطهیر و پاکسازی خود بر مبنای آموزه های اسلام است که خلاصه آن حکومت ولایت فقیه می باشد.
۳.به باور معدل،انقلاب ایران انقلابی فاقد ضد انقلاب بوده است.هم مردم آن را قبول داشتند و هم ایالات متحده و شوروی آن را با اکراه پذیرفته بودند.به اعتقاد معدل طرح وجود هر گونه ضد انقلاب در سالهای پس از انقلاب ریشه در همین اندیشه آیت الله خمینی و حامیانش در مورد نظم پسا انقلابی دارد.این اندیشه دشمن ساز است.در درون این اندیشه هر گونه مانع در مقابل حکومت ولایت فقیه دشمن است و باید حذف شود.ازاینرو،سرکوب جزیی طبیعی از این اندیشه است. سقوط بازرگان،سقوط بنی صدر،انقلاب فرهنگی،حمله به سفارت آمریکا،تداوم بخشیدن به جنگ،دشمنی با توسعه و سازندگی،ایستادن در مقابل دولت اصلاحات و......همه و همه ریشه در این باور دارد که آنها مانعی در مقابل تحقق حکومت اصیل اسلامی هستند.
۴.اگر این مقدمات را بپذیریم،آنگاه پرسش هایی از این قبیل که چرا ما در جهان امروز هنوز در مرحله مقدماتی توسعه باقی مانده ایم پاسخ خود را می یابند.بنا به ایدئولوژی حاکم جامعه ما در صورتی یک رژیم اسلامی خواهد شد که در جهت عکس نظم جهانی حرکت کند.اصولا بنا به این اندیشه هنر ما هنر وارونه حرکت کردن است.
۵.پرسشی که به نظر میرسد همه اهل فکر باید به آن بپردازند آن است که چگونه و بنا به چه علل و دلایلی ما پذیرفته ایم که در جهت عکس جهان حرکت کنیم؟این پرسش البته باید همراه با پرسش دیگری گردد که اصولا این نوع اندیشه چه پیامدهایی به همراه دارد و تاثیرات آن چه بر سر ما و جامعه ما و طبیعت کشور ما می آورد.پاسخ به این پرسش ها نیازمند بازگشت به سالهای انقلاب ایران و بازخوانی تاریخ آن دارد.

منبع: رخداد تازه(مصطفی مهرآیین)

۱۱ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

بالاخره منتشر شد ... همه علیه سایت های همسریابی !

🔴 🔸️ ایده‌هایی در مورد تغییر وضعیت سرکوبگر سایت های همسریابی در ایران؛ عدالت، هم سرنوشتی و رفع تبعیض از سایت های همسریابی ایران

چرا سایت های همسریابی باید برداشته شود؟ 
چرا تا تبعیض علیه سایت های همسریابی رفع نشود، نباید سایت های همسریابی برداشته شود؟ 
چرا سایت های همسریابی ، ضد کیفیت سایت های همسریابی است؟ 
چرا سایت های همسریابی ، سلطان کاسبیست؟ 
در اسکاندیناوی چطور سایت های همسریابی دولتی بهترین سایت های همسریابی است؟ 
چرا سایت های همسریابی ، خطرناک است؟ 
آینده‌ی سایت های همسریابی چیست؟ 
سایت های همسریابی  چطور ما را از آینده محروم کردند؟
سایت های همسریابی چطور کالا شد؟ 
اصلا همه چطور علیه سایت های همسریابی شدند؟ 

#دشمن_مردم کیست؟ 

کسی که منافع صنفی‌اش را بر منافع جامعه ترجیح می‌دهد: 

🔻  سایت های همسریابی چه می‌کند؟ 🔻

🔵 اول/ مالیات می‌دهد، آنچنان که بیشترین درآمد را دارد و کمترین پرداخت به جامعه را.

🔴 دوم/ انحصار ایجاد نمی‌کند، اجازه ورود کسی به حوزه منافع خودش را نمی‌دهد تا حداکثر استفاده را از جامعه بکند.

🔵 سوم/ جامعه را گروگان نمی‌گیرد؛ یا پول بدهید یا خدمات محدودم را به شما می‌دهم! 

🔴 چهارم/ جامعه را تحقیر می‌کند؛ مردم را کم هوش، حسود، کم توان و بی‌توجه به رقابت تلقی می‌کند.

🔵 پنجم/ با ثروت خود، مراکز قدرت جامعه را به نفع خود مصادره نمی‌کند، هر چه قانون هست را به نفع خود تصویب نمی‌کند و هرچه سیاست هست را برای خودش تنظیم نمی‌کند. 

🔻 چطور میشود دشمن مردم نبود؟ 🔻
با هم سرنوشتی با دیگر اقشار، با بستن سرنوشت خود به سرنوشت آنها که صدا ندارند، غیر این دشمن مردمیم.

۱۱ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی

بیت کوین ۱۱ ساله شد! بیتکوین عزیز تولد ۱۱ سالگیت مبارک.

۱۱ سال پیش در چنین روزی، فرد یا گروه ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو با ارسال یک گزارش ۹ صفحه‌ای به گروهی از مختصصان رمزنگاری، به ایده بیت کوین جان بخشید. امروز تولد ۱۱ سالگی بیت کوین است. در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۰۸، درست کمی پس از بحران مالی وحشتناک آن سال و مصادف با روز هالووین، گروهی از متخصصان رمزنگاری و معتقد به حریم خصوصی در اینترنت که خود را سایفرپانک (cypherpunk) می‌نامیدند، پیامی از طرف فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو دریافت کردند که یک گزارش فنی (وایت پیپر – WhitePaper) با این عنوان در خود داشت: «بیت کوین: سیستم پول نقد الکترونیک همتا به همتا» دامنه bitcoin.org (آدرس رسمی سایت بیت کوین) در ۱۸ اکتبر سال ۲۰۰۸ به ثبت رسید و مشخص نیست که کد بیت کوین در چه زمانی توسط ساتوشی نوشته شده است. با این حال، در میان جامعه بیت کوین روز ۳۱ اکتبر به عنوان تولد آن در نظر گرفته می‌شود و علاقه‌مندان این روز را جشن می‌گیرند. شبکه بیت کوین چندی پس از معرفی، در سوم ژانویه ۲۰۰۹ با استخراج اولین بلاک توسط ساتوشی ناکاموتو، کار خودش را آغاز کرد. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، بیت کوین فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است و قیمت آن از هر واحد ۰.۰۰۳ دلار، در سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۰,۰۰۰ دلار رسید. اگر فردی در سال ۲۰۱۰ فقط حدود ۱,۰۰۰ دلار بیت کوین می‌خرید، امروز سرمایه‌اش به صدها میلیون دلار می‌رسید.

 

۱۱ آبان ۹۸ ، ۰۹:۰۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
شیدایی